یوگا یا پیلاتس کدام یک مناسب شماست

یوگا یا پیلاتس کدام یک مناسب شماست

یوگا یا پیلاتس کدام یک مناسب شماست ؟

افزایش سطح استرس و افزایش آگاهی از سلامتی به موفقیت هر دو نوع ورزش کمک کرده است. اما فواید آنها به نوع بدن و مزاج شما بستگی دارد.

معلمان یوگا و پیلاتس می گویند که به طور معمول از آنها خواسته می شود تفاوت بین آنها را توضیح دهند. پروفسور Greg Whyte ، قهرمان سابق المپیک و در حال حاضر مرجع برجسته علوم  ورزشی می گوید: “پاسخ ساده این است که آنها برخلاف بسیاری از اشکال دیگر، از شدت کم ، تأثیر کم و فراگیر برخوردار هستند. به طور کلی ، یوگا بیشتر در مورد انعطاف پذیری و ثبات است، پیلاتس قدرت و ثبات است. “

آیا پیلاتس از یوگا بهتر است؟

پیلاتس تمرین بهتری نسبت به یوگا به شما می دهد (یا بالعکس) در سلامتی ذهن و بدن دو اردوگاه اصلی وجود دارد: افرادی که به پیلاتس اختصاص دارند و افرادی که به یوگا قسم می خورند. طرفداران هر دو می گویند تمرینات اساساً همان کار را انجام می دهند (بدن را طولانی و تقویت می کنند). با این حال اکثر مردم متقاعد شده اند که یکی نسبت به دیگری بسیار برتر است. (البته کدام یک به کسی که می پرسید بستگی دارد.) آیا تفاوت فیزیولوژیکی وجود دارد که یکی را موثرتر از دیگری کند؟ یا این مسئله مربوط به اولویت شخصی است؟

حکم: یوگا و پیلاتس نتایج مشابهی دارند و می توانند مکمل یکدیگر باشند

جنیفر دللوکا ، مربی پیلاتس و یوگا ، صاحب سالن بدن سازی BodyTonic Pilates در بروکلین ، می گوید: “مردم اغلب از من تفاوت بین پیلاتس و یوگا را می پرسند.”

با این حال ، توضیح این همه آسان نیست. شاید شنیده باشید که پیلاتس بیشتر به تقویت هسته اصلی شما می پردازد ، در حالی که یوگا برای آرامش و انعطاف پذیری بهتر است. اما همانطور که دلوکا اشاره کرد، “شما می توانید یک معلم عالی یوگا پیدا کنید که بتواند در مورد هسته شما بیشتر از یک معلم پیلاتس معلومات داشته باشد و یا یک معلم پیلاتس فوق العاده که یک کلاس را با هوشیاری و کشش بیشتر از یک معلم خاص یوگا تشکیل می دهد.”

به همین دلیل مقایسه این دو می تواند مورد سیب و پرتقال باشد. دلوکا می گوید: “پیلاتس و یوگا هر دو توانایی برقراری تناسب اندام کاملاً کامل را دارند اگر توسط یک معلم متبحر و با تجربه آموزش داده شود.” برای یافتن تناسب مناسب ، کلاسها ، استودیوها و سبک های مختلف را امتحان کنید.  یوگا دارای سبک های مختلفی است، از جمله hatha و vinyasa.  پیلاتس از نظر تمرین متفاوت است  روی تشک و همچنین سرعت آموزش آن.

یوگا یا پیلاتس کدام یک مناسب شماست

                                                          یوگا یا پیلاتس کدام یک مناسب شماست

برخی ویژگی ها باعث پیلاتس و یوگا می شوند و ویژگی های دیگر آنها را از هم متمایز می کند. دلوکا می گوید: “پیلاتس و یوگا هر دو بر تنفس ، همسویی ، تعادل، قدرت و انعطاف پذیری تمرکز دارند.” “آنها هر دو نیاز به حضور شما و استفاده از کل بدن شما دارند.” هر دو نیز پا برهنه انجام می شوند و حرکت ها و حالت های مشخصی دارند، تعدادی از آنها با هم همپوشانی دارند.

اما پیلاتس تمرکز خود را بیشتر روی حرکات تمرین شده در زمین و حالت ایستاده نشان می دهد و تأکید بر آموزش هسته در ست های کوتاه وجود دارد (مانند ۱۰ تکرار انجام هر حرکت). در یوگا ، بسته به سبک ، در بیشتر کلاس کلاس قائم هستید. تعادل مورد بررسی قرار می گیرد و همچنین چرخاندن و فشار آوردن بدن به حداکثر انعطاف پذیری آن است. هسته در یوگا نیز کار می کند، اما کلاس ها شامل شمارش یا تنظیم نیستند.

به جای انتخاب یک تمرین روی تمرین دیگر، دلوکا پیشنهاد می کند هر دو را انجام دهید. او می گوید: “بین این دو عمل شما قدرت و انعطاف پذیری را به روشی سالم متعادل می کنید” تقویت هسته در کلاس پیلاتس تعادل بهتری در یوگا ایجاد می کند.

 افزایش انعطاف پذیری در کلاس یوگا شما را قادر می سازد تا در پیلاتس بزرگتر و عمیق تر شوید. بعلاوه، DeLuca می گوید، هر نوع تمرین دارای بازدهی کمرنگ است: بدون قدرت تحمل آن بسیار انعطاف پذیر باشید و ممکن است آسیب ببینید. بدون اینکه وقت کافی برای کشش داشته باشید قدرت زیادی ایجاد کنید و همچنین خود را برای مشکلات آماده خواهید کرد. دلوکا می گوید: “جایی که پیلاتس به خود جلب می کند ، یوگا باز می شود.”

مجموعه سیمای ورزش عرضه کننده محصولات بدنسازی، یوگا، ایروبیک، پیلاتس در اصفهان با بهترین کیفیت می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *