مناسب ترین زمان برای ورزش کردن

مناسب ترین زمان برای ورزش کردن

مناسب ترین زمان برای ورزش کردن

صبح ، ظهر ، عصر یا شب – چه زمانی بهترین زمان برای ورزش کردن است؟حقیقت این است که این شخصی است و به شما بستگی دارد!

شاید شنیده باشید که بهترین زمان برای ورزش کردن در هوای آزاد یا در خانه با استفاده از دوچرخه ثابت اصفهان یا تردمیل ، صبح زود است ، اما اگر فردی نیستید که صبح خیلی زود بیدار شوید ، ممکن است برای شما مفید نباشد که سعی کنید سحرخیز باشید و ورزش کنید.مهم این است که شما بطور مداوم ورزش کنید و زمان آن بستگی به برنامه روزانه شما دارد.اگر برنامه شما قابل پیش بینی نیست ، ممکن است لازم باشد انعطاف پذیر باشید و برای ساعات مختلف روز برنامه داشته باشید.

اگر فهمیدید که خیلی دیر وقت ورزش کردن باعث می شود به راحتی به خواب نروید ، جلسه ورزش خود را زودتر از روز قبل شروع کنید یا اشکال حرکتی با شدت کمتر را امتحان کنید.

ورزش صبحگاهی

شما در طول شب چیزی نخورده اید و عضلات شما قند بسیار کمی دارند ، به همین دلیل بدن شما مجبور به استفاده از ذخایر چربی خود خواهد شد.به همین دلیل است که اگر صبح قبل از صبحانه ورزش کنید ، چربی های بیشتری می سوزانید.بنابراین اگر هدف شما کاهش وزن است ، صبح ها ورزش کنید.

ورزش در صبح همچنین منجر به بهره وری بهتر و بهبود سلامت روان می شود ، زیرا باعث کاهش استرس می شود.

اما اگر شما در حال تلاش برای بهبود استقامت یا تقویت قدرت خود و یا ساختن عضلات هستید ، بنابراین شما نباید صبح ورزش کنید.

اگر مبتلا به دیابت هستید یا سطح قند خون شما مرتباً در نوسان است ، هرگز با معده خالی تمرین نکنید.صبح می توانید ورزش کنید ، اما یادتان باشد که قبل از شروع یک میان وعده کوچک اما سالم بخورید.

زمان ورزش کردن

ورزش بعدازظهر

در طول روز ، یک وعده غذایی و میان وعده خورده اید.این بدان معناست که شما انرژی لازم را دارید و بدن شما از کورتیزول و آدرنالین بالایی برخوردار است و بدن شما قادر به انجام دقیق ترین حرکات خواهد بود.

علاوه بر این ، ورزش در عصر به شما در رفع پریشانی کمک می کند.هنگامی که ورزش می کنید ، ترشح هورمون های شادی مانند اندورفین و سروتونین تحریک می شود که این باعث کاهش استرس شده و شادی را به ارمغان می آورد.

بعد از شام تمرین کنید

ورزش کردن بعد از یک روز خسته کننده ممکن است ناخوشایند به نظر برسد و احتمالا آخرین نکته در ذهن شما خواهد بود.اما ورزش بعد از شام باعث آرامش تمام عضلات دردناک شما خواهد شد.این به شما کمک می کند تمام انرژی اضافی را تخلیه کنید.این بدان معناست که شما قادر خواهید بود خواب راحتی داشته باشید.علاوه بر این ، مزایای معمول کاهش وزن و تناسب اندام نیز وجود دارد.

افرادی که در اواخر روز ورزش می کنند اغلب گزارش می دهند که سریعتر به خواب می روند و هنگام بیدار شدن احساس بهتری دارند.این ممکن است به دلیل تغییر درجه حرارت بدن همراه با ورزش باشد.بدن شما در حین ورزش گرم می شود ، سپس یکی دو ساعت پس از توقف سرد می شود.خنک شدن ممکن است به بدن شما بگوید که برای خواب آماده شود.البته توجه داشته باشید که تمرینات با شدت کم انجام دهید ، چراکه انجام ورزش های شدید در ۹۰ دقیقه قبل از خواب می تواند خوابیدن را دشوارتر کند.

تمرینات کم شدت قبل از خواب می توانند فواید سلامتی را برای شما فراهم کنند.این فعالیت ها می توانند ذهن و بدن شما را برای آرامش و خواب آماده کنند.

بهترین زمان برای ورزش کردن

نتیجه گیری

بدن خود ، نیازها و الگوهای آن و برنامه روزانه خود را درک کنید و بر اساس آن و همچنین راحتی ، تصمیم بگیرید که بهترین زمان برای ورزش کردن ، چه زمانی است.صبح یا عصر یا شب ورزش کردن هر کدام فواید خاص خود را دارد.آنچه برای دیگران مفید است ، ممکن است برای شما مفید نباشد.بنابراین با کمی آزمایش و خطا ، باید بفهمید که بهترین زمان برای تمرین شما چه زمانی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *