پینگ پنگ

پینگ پنگ چیست

پینگ پنگ چیست

پینگ پنگ یا تنیس روی میز ، همانطور که به طور رسمی شناخته می شود ، در انگلیس در قرن نوزدهم ایجاد شده است و در حال حاضر یکی از ورزش هایی است که بیشترین تعداد بازیکن را در جهان به ویژه در چین دارد. آنقدر گسترده است که یک ورزش المپیکی است. در کنار مسابقات جهانی تنیس روی میز ، المپیک برجسته ترین رویداد برای تمرین کنندگان آن است. پینگ پنگ را زنان و مردان می توانند به صورت جداگانه یا دو نفره بازی کنند. در زیر قوانین اساسی پینگ پنگ را ببینید و بازی را بیاموزید.

تجهیزات تنیس روی میز

تنیس روی میز نیاز به یک میز دارد. باید مستطیل باشد ، اندازه آن ۱.۵۲۵ متر عرض در ۲.۷۴ متر طول و ۰.۷۶ متر ارتفاع باشد و  باید تیره و مات باشد و دور آن یک خط سفید به عرض ۲۰ میلی متر داشته باشد که طول آن به نصف به طول ۱.۸۳ متر و ارتفاع ۱۵.۲۵ سانتی متر تقسیم می شود و می توانید میز پینگ پنگ اصفهان را از سیمای ورزش نماینده دوچرخه ثابت اصفهان خریداری کنید.  توپ پینگ پنگ باید از سلولوئید یا پلاستیک مشابه ساخته شود. وزن آن باید ۲.۵ گرم ، قطر ۳۸ میلی متر و سفید یا نارنجی باشد. راکت باید از ۸۵٪ چوب طبیعی ساخته شود.  قسمت پشت باید قرمز یا سیاه باشد و نباید با توپ تماس بگیرد. ضربه زدن با کناره چوبی مجاز نیست.

قوانین پینگ پنگ

هدف تنیس روی میز امتیاز گرفتن است ، دلیل اصلی این عمل خطاهای حریف است. تعداد ست های مسابقات قهرمانی کشور پنج و بین المللی ، هفت ست است. هرکسی که بیش از نیمی از ست ها را برد ، برنده می شود. هر مجموعه با کسب ۲۱ امتیاز برنده می شود. اگر این ست ۲۰ بر ۲۰ مساوی شود ، برای پیروزی در مجموعه باید دو امتیاز در مقابل حریف کسب کنید. بازیکن یا تیمی که شروع به بازی می کند با قرعه کشی مشخص می شود. حتی در این صورت ، هر بازیکن یا تیم حق دارد دو بار پشت سر هم سرویس بزند.  بازیکن یا تیمی که با زدن سرویس یک ست شروع به کار می کند باید با شروع ست بعدی سرویس را به دیگری واگذار کند. در هر مجموعه ، بازیکنان یا تیم ها طرف میز را عوض می کنند.  توپ باید سمت میز خود و همچنین میز حریف را لمس کند. اگر از خط پایین حریف عبور کند یا خطایی مرتکب شود ، بازیکن امتیاز می گیرد.

چگونه در مسابقه تنیس روی میز امتیاز کسب کنیم

در پینگ پنگ زمانی می توان امتیاز گرفت که حریف سرویس را از دست بدهد و دو بار توپ را پشت سر هم لمس کند.  خطاهایی که ارزش یک امتیاز ندارند یا مانع قطع بازی می شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که توپ در موقعیت های سرویس به تور برخود کند یا حریف آماده دریافت سرویس نباشد (به شرطی که سعی در زدن توپ نداشته باشد).  در پینگ پنگ ، سه موقعیت وجود دارد: موقعیت اصلی ، که موقعیت هشدار است.  به عنوان مثال ، درایو می تواند به چپ یا راست باشد و هدف آن افزایش جهت توپ برای پایان دادن به یک نقطه است. ضربه شلیک حرکتی دفاعی است که در زیر توپ تأثیر دارد و حمله را برای حریف دشوار می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *