فعالیت های بدنی و ورزش

فعالیت های بدنی و ورزش

فعالیت های بدنی و ورزش

فعالیت های بدنی برای بدن شما مفید است، ما در اینجا اصطلاحات فعالیت بدنی و ورزش را برای شما توضیح خواهیم داد  زیرا به طور منظم هر دو اثرات مفیدی روی بدن خواهند داشت.

اگر قصد ورزش کردن درون خانه یا باشگاه های ورزشی را دارید بهتر است از کفپوش های ورزشی مخصوص به خود استفاده کنید تا علاوه بر سلامتی به بهداشت خود نیز توجه کرده باشید. بدین منظور جهت اطلاع از قیمت کفپوش ورزشی اصفهان می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کرده و انواع مدل ها را مشاهده و سپس خریداری نمایید.

فعالیت بدنی چیست

فعالیت بدنی اصطلاحی است که برای توصیف هر نوع فعالیت روزمره ای که در آن حرکت بدن کالری می سوزاند ، به کار می رود. به عنوان مثال می توان حیاط را جارو کرد ،راه رفتن، جاروبرقی کشیدن  و راه رفتن در بین طبقات خانه.

فعالیت بدنی

ورزش چیست

ورزش نوعی فعالیت بدنی است. ورزش معمولاً یک فعالیت بدنی از قبل برنامه ریزی شده را توصیف می کند که شامل یک سری حرکات تکراری است که برای تقویت یا توسعه بخشی خاص از بدن انجام می شود، از جمله سیستم قلبی عروقی.

به عنوان مثال می توان به ورزش تنیس ، دویدن ، دوچرخه سواری ، پیاده روی ، شنا یا قایقرانی اشاره کرد.

ورزش

اثرات ورزش بر روی اعضای بدن

  1. مغز

ثابت شده است که ورزش برای کاهش اضطراب ، بهبود خلق و خو و مبارزه با افسردگی است. این ماده باعث ترشح ماده شیمیایی مغز که باعث خلق و خو می شود به نام سروتونین و ترشح اندورفین ، مواد طبیعی ضد درد خوب می شود. ورزش همچنین عملکرد شناختی (توانایی پردازش افکار) را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

  1. پوست

ورزش متوسط گردش خون را تحریک می کند و بنابراین اکسیژن و مواد مغذی را به پوست وارد می کند. تعریق ، که با ورزش افزایش می یابد ، به بدن اجازه می دهد مواد زائد را از طریق سطح پوست دفع کند.

  1. ریه ها

ورزش منظم باعث افزایش ظرفیت ریه و تقویت عضلات تنفسی می شود. ورزش همچنین خطر سرطان ریه را کاهش می دهد.

  1. قلب

ورزش منظم باعث تقویت و ساخت عضله قلب می شود بنابراین به طور موثرتری پمپ می کند. فعالیت بدنی یا ورزش منظم احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

  1. سینه ها

ثابت شده است که ورزش منظم خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را کاهش می دهد.

  1. سیستم ایمنی بدن

ورزش متوسط سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، اما ورزش بیش از حد و ورزش های مکرر، پاسخ ایمنی را کاهش می دهد.

  1. فشار خون

فعالیت بدنی منظم می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به فشار خون را کاهش دهد و می تواند به کاهش فشار خون در کسانی که قبلا فشار خون دارند کمک کند.

  1. جریان خون

ورزش منظم همچنین سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) را در خون افزایش می دهد و سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش می دهد. این باعث می شود که عروق از رسوبات چربی (پلاک) ساخته شده از کلسترول و سایر مواد پاک نشوند. این خطر لخته شدن عروق کرونر را کاهش می دهد ، که می تواند منجر به حمله قلبی شود و لخته های موجود در رگ های مغز را که منجر به سکته می شود ، کاهش می دهد.

  1. دیابت

ورزش منظم می تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری و به آن کمک کند. ورزش به انسولین کمک می کند تا بهتر کار کند و همچنین سلول های شما را نسبت به اثرات انسولین حساس می کند – دو روش برای بهبود نحوه برخورد بدن با قند.

  1. روده بزرگ

ورزش منظم احتمال سرطان روده بزرگ (روده) را کاهش می دهد ، احتمالاً به دلیل سرعت بخشیدن به حرکت غذا از طریق روده است.

  1. اندام های تولید مثل

ثابت شده است که ورزش منظم هوازی متوسط ​​تا شدید ، هم میل جنسی و هم عملکرد جنسی را بهبود می بخشد. همچنین می تواند باعث بهبود باروری شود ، اگرچه مقادیر زیاد ورزش ممکن است میل جنسی را سرکوب کند و در زنان ، اگر همراه با کاهش وزن بیش از حد باشد ، می تواند باعث اختلالات قاعدگی و ناباروری شود. ورزش همچنین خطر سرطان پروستات و سرطان تخمدان را کاهش می دهد.

  1. استخوان ها

ورزش های تحمل وزن (به عنوان مثال پیاده روی ، راه پله ، وزنه برداری) به حفظ توده استخوان کمک می کند و بنابراین از پوکی استخوان محافظت می کند.

  1. عضلات

ورزش باعث ایجاد و تقویت عضلات می شود که می تواند از استخوان ها در برابر آسیب محافظت کند و از مفاصل آسیب دیده از آرتروز حمایت و محافظت می کند. عضلات قوی همچنین ثبات می دهند و تعادل و هماهنگی را بهبود می بخشند. ورزش همچنین خون رسانی به عضلات را بهبود می بخشد و ظرفیت آنها را برای استفاده از اکسیژن افزایش می دهد. تمرینات مقاومتی از کاهش توده عضلانی وابسته به سن که به عنوان سارکوپنی شناخته می شود جلوگیری می کند.

  1. اتصالات

ورزش مفاصل را چرب می کند ، و درد و سفتی مفاصل را کاهش می دهد. همچنین با افزایش انعطاف پذیری و قدرت عضلانی به افراد مبتلا به آرتروز کمک می کند.

  1. تعادل

ورزش منظم و فعالیت بدنی باعث تقویت عضلات و بهبود تعادل و هماهنگی می شود که منجر به افتادن افراد در افراد مسن می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *