راهنمای نگهداری از تردمیل جهت افزایش عمر آن

تردمیل ها به طور فزاینده ای در خانه ها نصب می شوند. این تجهیزات ورزشی این امکان را به شما می دهد که بدن خود را در فرم خوبی نگه دارید، وزن خود را کاهش دهید و به شما اجازه می دهد تا قدرت بدن را در طول روز کاری افزایش دهید. تردمیل ها مورد تقاضا هستند زیرا نصب آن ها در خانه بسیار آسان است، فضای کمی را اشغال می کنند، اما در عین حال مزایای زیادی را برای کل بدن به ارمغان می آورند. تنها مشکل این است که کاربران همیشه دستورالعمل های استفاده و نگهداری از آن ها را نمی خوانند، که در نتیجه منجر به عواقب بدی می شود و می تواند عمر تجهیزات ورزشی گران قیمت را کاهش دهد.

دستورالعمل نصب از تردمیل

اول از همه، شما باید یک تردمیل اصفهان را در خانه نصب کنید، گاهی اوقات انجام این کار بسیار دشوار است، بنابراین بهتر است کار را به متخصصان با تجربه بسپارید. این یک تجهیزات پیچیده با اجزای الکترونیکی است، این واقعیت که مدت زمان کارکرد آن بستگی به نصب صحیح دارد، چقدر از عملکرد آن لذت خواهید برد. تردمیل باید روی یک سطح محکم و کاملاً هموار نصب شود، نباید لیز بخورد یا به شدت ضربه وارد شود. در این صورت کاربر قادر خواهد بود از تمامی امکانات آن استفاده کند. پس از نصب صحیح، کاربر باید نحوه روشن کردن تردمیل را بیابد و آن را راه اندازی کند.

راهنمای نصب تردمیل

راهنمای استفاده از تردمیل

نگهداری صحیح از این نوع تجهیزات ورزشی برای افزایش طول عمر آن و استفاده حداکثری از تمرینات ضروری است. اگر دفترچه راهنمای استفاده از تردمیل را بخوانید، می توانید اطلاعات مفید زیادی را یاد بگیرید. قبل از روشن کردن دستگاه، تمام نکات ایمنی باید رعایت شود.

راهنمای تردمیل مکانیکی

ماهیت تردمیل مکانیکی این است که تلاش برای چرخاندن تردمیل توسط خود کاربر انجام می شود. ممکن است متوجه شوید که دستورالعمل های مربوط به تردمیل خانگی بسیار ساده و قابل درک تر است. فقط باید تردمیل را روی یک سطح صاف و محکم قرار دهید تا از لیز خوردن آن جلوگیری کنید. پس از آن می توانید تمرین را شروع کنید. یک کامپیوتر الکترونیکی کوچک روی تردمیل،  سرعت دویدن ، کالری سوزانده شده و زمان تمرین را نمایش می دهد. می توانید از این داده ها برای کنترل اجرای برنامه ای که ساخته اید استفاده کنید. این یک نوع تردمیل ساده است که قیمت نسبتا پایینی دارد و بنابراین تقاضای زیادی در بازار دارد.

راهنمای استفاده از تردمیل خانگی

داشتن تردمیل خانگی به شما این امکان را می دهد که از صرف هزینه برای عضویت در باشگاه اجتناب کنید. علاوه بر این، می توانید در هر زمان و به اندازه دلخواه در خانه ورزش کنید. با این حال، تردمیل خانگی نیاز به مراقبت دارد تا بتواند کار کند. در زیر چند نکته برای کمک به افزایش عمر دستگاه خود آورده شده است.  تمیزکردن و نگهداری از تردمیل لذتی ندارد. حتی اگر یکی از بهترین تردمیل ها را داشته باشید، اگر از آن مراقبت نکنید، به درستی کار نخواهد کرد. تمرینات شما استرس زیادی به اجزای مختلف تردمیل وارد می کند. اگر حداقل زمان را برای مراقبت از آن صرف نکنید، ممکن است خراب شود.

مراحل تعمیر و نگهداری تردمیل

تمیز کردن تردمیل یکی از شایع ترین دلایل ساییدگی، تجمع کثیفی و زباله است. به همین دلیل،  باید حداقل یک بار در ماه تمیز شوند.  هر هفته قسمت های در معرض دستگاه را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید و حداقل ۳ بار در سال قسمت موتور را تمیز کنید. هنگام تمیز کردن موتور، دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنمای کاربر را دنبال کنید.

تعمیر و نگهداری تردمیل

روغن کاری تردمیل

تردمیل شما نیاز به روغن کاری دوره ای دارد. بهترین تردمیل ها می توانند خودشان را روغن کاری کنند. برای تعیین این که آیا تردمیل شما به روغن کاری نیاز دارد یا خیر، کتابچه راهنمای صاحب تردمیل را بخوانید. اگر تردمیل را بی مورد روغن کاری کنید، می توانید سطح آن را خراب کرده و به اجزای تردمیل آسیب بزنید. اگر متوجه شدید که تردمیل شما نیاز به روغن کاری دارد، دستورالعمل های کتابچه راهنمای کاربر را دنبال کنید.

همسطح کردن تسمه

حتی بهترین تردمیل ها ممکن است هر از گاهی به یک روال تراز کردن تسمه نیاز داشته باشند. تسمه باید دقیقاً در مرکز عرشه قرار گیرد. در غیر این صورت، نیاز به تراز کردن دارد. برای تراز کردن تسمه، پیچ ها را در هر طرف در پشت دستگاه تنظیم کنید. اگر در تراز کردن تسمه مشکل دارید، لطفاً به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید.  اگر آنقدر کشیده شود که شروع به سر خوردن کند، منجر به سایش بیش از حد روی عرشه و خود تیغه خواهد شد. اگر تسمه خیلی سفت باشد، غلتک ها و موتور آسیب می بینند. پارچه باید به اندازه کافی سفت باشد تا از لیز خوردن جلوگیری کند. اگر تیغه روی غلتک ها بلغزد، باید پیچ ​​ها را سفت کنید. همیشه قبل از ایجاد هر گونه تغییر دفترچه راهنمای کاربر را مشاهده کنید.

تعویض تیغه

با گذشت زمان، تیغه فرسوده می شود. شما باید حداقل هر ۳ ماه یک بار آن را از نظر علائم سایش بررسی کنید. برای انجام این کار، دست خود را در امتداد قسمت زیرین دستگاه بکشید. اگر در لمس به نظر می رسد که پاره شده است، ممکن است بخواهید آن را با تیغه جدید جایگزین کنید. اگر به استفاده از تیغه فرسوده ادامه دهید، دستگاه سریع تر فرسوده می شود. البته دستگاه نیز به مرور زمان فرسوده می شود و باید تعویض شود. با این حال، تعویض به موقع باعث افزایش طول عمر آن می شود.

محافظت از سیستم الکتریکی

اکثر تردمیل های خانگی دارای کنسول های الکترونیکی هستند که ممکن است در اثر نوسانات برق آسیب ببینند. برای محافظت از دستگاه خود، آن را به یک پریز برق متصل به زمین وصل کنید و در صورت امکان از یک مدار جداگانه برای اتصال تردمیل استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *