تفاوت دوچرخه ثابت با دوچرخه چرخشی

تفاوت دوچرخه ثابت با دوچرخه چرخشی چیست؟

نکاتی درباره دوچرخه ثابت و دوچرخه چرخشی

اگرچه تفاوت بین دوچرخه ثابت و دوچرخه چرخشی واضح است، اما شک و تردیدهایی در مورد آن ها وجود دارد. این سوالات بیشتر در بین کسانی مطرح می شود که می خواهند وسیله ای برای تمرین در خانه بخرند و تجربه قبلی کار با این نوع دوچرخه را ندارند. اگر شما هم در این مورد شک دارید، نگران نباشید ما در اینجا به طور کامل درباره ی آن ها توضیح می دهیم. دوچرخه های ثابت و چرخان معمولاً طرح های کاملاً متفاوتی نسبت به هم دارند، اما این موضوع فقط یک سوال زیبایی شناختی است. تفاوت واقعی و اصلی بین دوچرخه ثابت و دوچرخه چرخشی مربوط به فلایویل آن است. در یک دوچرخه ورزشی، چرخ فلایویل دقیقاً در لحظه ای که ما رکاب زدن را متوقف می کنیم، می ایستد. در مورد دوچرخه چرخان اینطور نیست و هنگامی که شما رکاب زدن را متوقف می کنید، با همان سرعت به چرخش خود ادامه می دهد. در ادامه ی این مقاله درباره تفاوت دوچرخه ثابت با دوچرخه چرخشی بیشتر توضیح می دهیم.

دوچرخه چرخان به شما امکان رکاب زدن شدیدتری را می دهد. این امر به طور مستقیم بر اثربخشی تمرین تاثیرگذار است. دوچرخه چرخشی تنها به اعمال نیرو برای پایین آوردن پدال، به هر حرکت پدال نیاز ندارد. در این حالت شما همچنین باید در طول حرکت به سمت بالا با هر حرکت پدال، نیرویی رو به بالا اعمال کنید. به این ترتیب می توانید در تمام مدت جلسه تمرین، با سرعت مناسب تمرینات خود را انجام دهید. هنگام تمرین در خانه، این موضوع یک مزیت بزرگ است زیرا از کند شدن سرعت شما به دلیل سردرگمی جلوگیری می کند، حتی اگر دوچرخه مانیتور را آن نشان ندهد. وضعیت اتخاذ شده در حین ورزش، دوچرخه های ثابت را از دوچرخه های چرخان متمایز می کند.

دوچرخه ثابت

این موضوع یکی دیگر از تفاوت های مهم بین دوچرخه های چرخشی و دوچرخه ثابت است که باید از آن آگاه باشید. یک دوچرخه چرخان حالتی مشابه یک دوچرخه سوار با حرکت در فضای باز را دارا است. این نوع دوچرخه‌ ها به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که تا حد امکان آموزش یک دوچرخه‌ سوار خیابانی، در داخل خانه را شبیه‌ سازی کنند. دوچرخه چرخان به شما امکان می دهد تا فاصله بین زین و فرمان را بتوانید تنظیم کنید، این وضعیت بدن را در حالت مناسبی قرار می دهد. اما این موضوع تنها مزیت آن ها نیست. به لطف این نوع دوچرخه، می توانید اقدامات معمول دوچرخه سواری در فضای باز را نیز  مانند رکاب زدن در حالت ایستاده یا انجام دادن آن با یک تاب سبک انجام دهید. برای تهیه این نوع دوچرخه ها می توانید به وسایل ورزشی و بدنسازی در اصفهان مراجعه کنید.

تفاوت بین دوچرخه ثابت و دوچرخه چرخشی در این مورد قابل لمس است. استاتیک فقط اجازه می دهد تا ارتفاع زین و فرمان تنظیم شود. در این نوع دوچرخه نمی توان فاصله بین آن ها را تنظیم کرد. بنابراین اگرچه وضعیت رکاب زدن نشسته کافی است، اما به جز تحمیل وضعیت نامناسب، امکان تمرین دیگری را به شما نمی دهد. این کار توصیه نمی شود زیرا خطر آسیب را افزایش می دهد و عضلات مورد نیاز را کار نمی کند.

تفاوت بین دوچرخه ثابت و دوچرخه چرخشی هنگام تمرین

دوچرخه ورزشی فقط اجازه تمرین قلبی عروقی را می دهد و برای این منظور ساخته شده است. دوچرخه چرخشی امکان انجام تمرینات متنوع تر و تمرین کامل تری را فراهم می کند. به عنوان یک تمرین قلبی عروقی بهتر تر است از دوچرخه ثابت استفاده کنید، آن ها به شما امکان می دهند تا انواع دیگر تمرینات مانند انجام یک آموزش HIIT را نیز انجام دهید ( نحوه شبیه سازی موقعیت های مختلف یک کار روی دوچرخه در جاده، خواه رکاب زدن روی تخت یا شبیه سازی صعود به گردنه کوهستانی).

فرق بین دوچرخه ثابت با دوچرخه چرخشی

دوچرخه های چرخشی معمولاً دارای دسته سه گانه هستند. این ویژگی، همراه با مزیت ذکر شده در تعیین فاصله بین فرمان و زین، این امکان را فراهم می کند. همانطور که اشاره کردیم، با دوچرخه چرخان می توانید وضعیت های تمرینی بهینه متفاوتی را اتخاذ کنید. این کار با کارکردن طیف وسیع تری از عضلات در ناحیه، کارآیی بیشتری را در تمرین ایجاد می کند.

فروش دوچرخه ثابت و چرخان

فروشگاه سیمای ورزش با ۱۵ سال سابقه، در زمینه فروش وسایل ورزش های تفریحی، لاغری و بدنسازی فعالیت می کند. لوازم بدنسازی اصفهان با ارسال به تمام نقاط کشور، مفتخر است که انواع دستگاه های خود را اعم از دوچرخه ثابت و چرخان ارسال کند. شما نیز می توانید از وسایل ورزشی و بدنسازی در اصفهان، کالای مورد نظر خود را از طریق سایت یا تلفن سفارش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *