درک تفاوت بین فعالیت بدنی و ورزش

درک تفاوت بین فعالیت بدنی و ورزش

فعالیت بدنی و ورزش هر دو بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم هستند و هر کدام به آمادگی جسمانی کلی شما کمک می کنند.با این حال، فعالیت بدنی و ورزش با هم تفاوت دارند و دارای تعاریف متفاوت هستند و اغلب ،افراد این دو را یکسان میدانند.با درک معنای هر کدام ، می توانید درک بهتری از اهداف تناسب اندام و سلامت خود داشته باشید.

فعالیت بدنی چیست؟

فعالیت بدنی به عنوان حرکتی تعریف می شود که توسط ماهیچه ها انجام می شود که نیاز به انرژی دارد.به عبارت دیگر، هر حرکتی که روزانه انجام دهید، فعالیت بدنی محسوب می شود.نمونه هایی از فعالیت بدنی شامل انجام کارهای خانه و حیاط، بازی با بچه ها و رفتن از پله ها به جای آسانسور است.

بنابراین، مهم نیست که هر روز چه نوع حرکتی در اطراف خود انجام می دهید، آن حرکات به طور مثبت برای رفاه کلی شما مفید است.فعالیت بدنی همچنین می تواند از شدت سبک تا شدید متغیر باشد!

بنابراین، ورزش به چه معناست؟

برخلاف فعالیت بدنی، ورزش به حرکات ساختار یافته و تکراری گفته میشود که از قبل برای آنها برنامه ریزی شده است و هدف از ورزش رسیدن به تناسب اندام است.ورزش به بهبود آمادگی جسمانی کمک می کند.درواقع ورزش نوعی از فعالیت بدنی است که شکل خاص تری دارد.به عنوان مثال، دویدن روی تردمیل، وزنه برداری، شنا و موارد دیگر، همه اشکال مختلف ورزش هستند.

به خاطر داشته باشید که مانند فعالیت بدنی، ورزش نیز می تواند از نظر شدت متفاوت باشد ، اما بیشتر تمرینات با شدت متوسط ​​شروع می شوند.یک برنامه ورزشی مشخص ،می تواند به شما کمک کند تا به مزایای بیشتری برای سلامت جسم و روان خود برسید.

تفاوت های اصلی بین فعالیت بدنی و ورزش

تفاوت های اصلی بین فعالیت بدنی و ورزش

  • هر نوع حرکت بدن که به از دست دادن مقداری کالری کمک کند فعالیت بدنی نامیده می شود ، در حالی که ورزش یک فعالیت بدنی برنامه ریزی شده و ساختار یافته است.
  • شدت هر فعالیت بدنی از شدت زیاد تا کم متفاوت است ، در حالی که ورزش معمولاً شدت متوسط ​​تا زیاد دارد و همچنین از تجهیزات اضافی مانند دوچرخه ثابت و تردمیل برای انجام برخی تمرینات استفاده می شود.
  • فعالیت بدنی برای سالم نگه داشتن فرد برای زندگی روزمره مفید است، در حالی که ورزش برای رسیدن به برخی از اهداف تناسب اندام، بهبود بخش های خاصی مانند انعطاف پذیری، قدرت عضلانی، استقامت و غیره انجام می شود.
  • هر حرکت بدنی در مجموع فعالیت بدنی محسوب می شود و زمان مشخصی برای آن وجود ندارد، در حالی که ورزش هدفمند و برنامه ریزی شده است، بنابراین در زمان خاصی انجام می شود که انجام آن مفیدتر است، یعنی صبح یا عصر.
  • فعالیت بدنی برای داشتن یک نتیجه به رژیم خاصی نیاز ندارد ، در حالی که ورزش برای بهبود سطح تناسب اندام خاص انجام می شود و بنابراین برای داشتن نتایج خوب نیاز به رژیم های غذایی خاصی دارد.

مزایای هر دو

فعالیت بدنی = پیامدهای سلامتی

ورزش = نتایج تناسب اندام

زمانی را برای ارزیابی خود برای یک دوره ۲۴ ساعته اختصاص دهید و با نگه داشتن یک یادداشت تناسب اندام ، ببینید چقدر فعال هستید.از لحظه ای که از خواب بیدار می شوید تا زمانی که دوباره به رختخواب می روید چقدر حرکت می کنید؟آیا در طول روز به طور پراکنده در حال حرکت هستید یا سبک زندگی نسبتاً کم تحرکی دارید؟

فعالیت های معمولی خود مانند رفتن به باشگاه، باغبانی و پیاده روی را در نظر بگیرید.

نگاه کردن به تصویر بزرگ یک روز از زندگی، به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه چیزی را باید بیشتر در مورد فعالیت بدنی و ورزش بگنجانید.همپوشانی فعالیت بدنی و ورزش می تواند فواید مثبت بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد، اما همیشه مهم است که بین هر کدام تعادل داشته باشید.

مهمتر از همه، مهم نیست که سطح تناسب اندام فعلی شما چقدر است، شما می توانید با افزایش فعالیت بدنی و/یا ورزش در حد توان خود، آمادگی جسمانی و در نتیجه سلامت قلب خود را بهبود ببخشید.

نتیجه گیری

همه می خواهند شاد، سالم و عاری از هر بیماری باشند.اما فقط برخی از افراد هستند که برای حفظ سلامت خود به فعالیت های بدنی می پردازند.افراد فعالیت بدنی را با ورزش اشتباه می گیرند.اما این درست نیست.فعالیت بدنی حرکت عضلاتی است که نیاز به انرژی دارد و نیازی به برنامه ریزی مانند ورزش ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *