ورزش مناسب با سن

ورزش کردن به طور کلی در تمام سنین نیاز است از کودکی تا بزرگسالی اگر به طور مداوم فعالیت های ورزشی داشته باشیم بدنی سالم خواهیم داشت و همچنین دیرتر پیر می شویم اما انتخاب ورزش مناسب بسیار اهمیت دارد مثلا در کودکاننباید برای انتخاب رشته ورزشی عجله کرد اجازه دهید کودک ورزشی را انجام دهد که در آن نشاط و شادی و هیجان وجود دارد و هرگز او را مجبور به انجام ورزش کردن در رشته ای که خود علاقه دارید نکنید زیرا باعث می‌شود کودک از ورزش کردن دل زده شود و حتی در بزرگسالی هم علاقه ای به ورزش نشان ندهد. به طور مثال می توانید از ورزش هایی برای کودکان استفاده کنید که در خانه انجام می‌گیرد و بیشتر شبیه به یک بازی است. می توانید با خرید یک میز پینگ پنگ اصفهان و نصب آن در حیاط خانه و یا داخل در کنار کودکان ورزش کنید.

سن ۸ سالگی:

بر اساس تحقیقات و نظر کارشناسان بهترین سن برای شروع یک ورزش خاص سن ۸ سالگی می باشد به این صورت که با توجه به فعالیت هایی که کودک تا قبل از ۸ سالگی انجام می داده می توان متوجه شد که کودک به چه کاری بیشتر علاقه دارد دویدن و یا شنا کردن و یا بازی با توپ و…  با توجه به حرکات کودک و علایق اما نمی‌توان او را در رشته خاصی ثبت نام کرد و به ادامه ی  آن ورزش به طور حرفه ای بپردازند.  با این حال نباید به کودک فشار زیادی وارد کرد و همچنین کارشناسان معتقدند که نباید کودک در این سن به مسابقات ورزشی بپردازد زیرا برد و باخت در مسابقات می توانند تاثیرات منفی بر روحیه کودک بگذارد.

سن ۱۲ سالگی:

نوجوانان در این سنی توانند فعالیت ورزشی خودرو به صورت جدی ادامه دهند در مسابقات شرکت کند زیرا در این سه مفهوم برد و باخت را بهتر درک می کنند. اما نباید باز هم فشار زیادی در ورزش کردن باشد زیرا معمولا نوجوانان در این سن  علاقه دارم بیش از حد توان خود فعالیت ورزشی کند اما باید مراقب آنها باشید مثلاً در این سن ورزش هایی همچون کشتی ، وزنه برداری و… برای این سن مناسب نیست و بهترین ورزش ورزش های سبک و در عین حال مفید همچون بسکتبال، فروش فوتبال دستی اصفهان  و… می باشد.

سن بلوغ:

نوجوانان در سن بلوغ باید در ورزش دقت زیادی کند و تنها حرکاتی را انجام دهند که باعث افزایش قد و پهنای شانه ها شود و اگر بیش از حد به خود فشار وارد کنند باعث آسیب هایی می شود که در سنین بالاتر با آن مواجه میشوند.  ورزش کردن در این سن به خصوص برای دختران باعث افزایش اعتماد به نفس میشود.

بزرگسالی:

ورزش کردن در بزرگسالی نیز اهمیت دارد و هیچ وقت برای کاهش وزن و تناسب اندام دیر نیست.  اما باید بدانید که تا قبل از چهل سالگی باید ورزش هایی انجام دهید تا عضلات خود را محکم کنید تا در پیری با مشکل مواجه نشوید اما از سن ۵۰ سالگی به بعد تنها حرکاتی را انجام دهید تا سلامت بدن را حفظ کنید. و انجام حرکات نفس گیر در سنین بالا مفید نمی باشد.

 

1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *