تاثیر ورزش بر زندگی انسان

تاثیر ورزش بر روی زندگی انسان

تاثیر ورزش بر روی زندگی انسان

مقدمه

تاثیر ورزش بر زندگی انسان بسیار زیاد است . ورزش در پیشگیری و کنترل و درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر دارد .نشاط و سلامتی دو نعمتی است که خداوند به انسان داده و اگر میخواهیم سالم و شاد باشیم باید به درستی از این دو نعمت استفاده کنیم . سلامتی و  شادی ما در گرو این است که ورزش کنیم درواقع یکی از راه های سالم و سلامت زندگی کردن این است که ورزش کنیم .ورزش تاثیر بسیار زیادی بر زندگی انسان دارد گاها میتواند بعضی از بیماری ها مانند چاقی را درمان کند . شرکت سیمای ورزش ارائه دهنده ی لوازم بدنسازی اصفهان است که میتواند به شما در این امر کمک کند .

تاثیر ورزش بر زندگی انسان

تاثیر ورزش بر روی زندگی انسان

انواع ورزش ها میتواند در زندگی افراد تاثیر های فراوان و به سزایی داشته باشد به گونه ای که هر بدن فرد بتواند در برابر انواع بیماری ها مقاومت نشان بدهد و فرد زود  خسته و بیمار نشود . وقتی ورزش میکنیم باعث میشویم که بدن به طور رایگان نواقص خودش را دریابد و آن را رفع نماید و کارایی بدن بالا میرود . و این گونه میشود که بدن استقلال روانی پیدا میکند و از نظر روانی نیز تقویت میشود . وقتی که ورزش میکنیم از لحاظ روحی از افکار منفی دور میشویم و ممکن است به خاطر نزدیکی با دیگران گاهی مشاوره هایی نیز به آن ها بدهیم یا از آن ها دریافت کنیم .ممکن است در این راه ما برخی از عادت های خودمان را دور بریزیم مانند بدخلقی و به جای آن عادت های خوب را جذب کنیم مانند خوش خلقی. گاها میتوانیم بر ترس و استرس خود غلبه کنیم و به شادی و آرامش برسیم . همچنین شرکت سیمای ورزش ارائه دهنده خدمات تردمیل اصفهان نیز هست .

نقش ورزش بر سلامت روانی

از انجایی که سلامت جسم به سلامت روح و بلعکس وابسطه است به گونه ای است که اگر این یکی سالم باشد حتما آن یکی نیز سالم است بنابر این با ورزش است که میتواند سلامت جسم را تامین کرد و میتوانیم سلامت روح را نیز تضمین کنیم . در این زمانی که همه ی زندگی ها به سمت صنعتی شدن پیش رفته است و در همه ی زندگی ها تنش و اضطراب وجود دارد ورزش میتواند جلوی اندکی از این تنش ها را بگیرد و اندکی از سلامت روحی انسان را تضمین کند به طوری که بوده افرادی  که حالشان نا خوشنود بوده است ولی توانسته اند با ورزش کردن حالت های روحی و روانی خودشان را تغییر بدهند . بیشترین تاثیر ورزش در زندگی انسان ها طبق گفته ی سازمان بهداشت بر روی بهبود رفتار های اجتماعی آن ها بوده است زیرا ورزش باعث میشود که فرد به خود باوری و موفقیت و تقویت اراده برسد و از بی تفاوتی و گوشه گیری و انزوا خارج بشود .

تاثیر ورزش بر روی زندگی انسان

نقش ورزش بر روی طول عمر

همه ی انسان ها دوست دارند از طول عمر زیادی برخوردار شوند ولی گاهی برخی از فشار های روحی و روانی باعث شده است که انسان ها طول عمر کمتری پیدا کنند و زودتر پیر بشوند و گاها در سنین پایین سکته کنند و فوت کنند . یکی از راه کارهایی که باعث میشود از  این اتفاق جلوگیری شود و یا دیرتر به این اتفاقات ختم شود ورزش کردن است .

ورزش کردن، داشتن یک برنامه غذایی سالم و دوری از استرس و نگرانی از چیز هایی است که باعث میشود از این امر جلوگیری شود . وقتی که ورزش میکنیم مغز دستور ترشح هورمونی به نام اندروفین را میدهد که این هورمون باعث میشود که بدن آرامش پیدا کند و سیستم عصبی آن تقویت شود  و  شادابی و نشاط را برای فرد به ارمغان بیاورد .با تحقیقاتی که بر روی تاثیر ورزش بر زندگی انسان ها کرده اند به این نتیجه رسیده اند که دلیل این که افراد بیماری هایی میگیرند این است که آن ها کم تحرکی داشته و  یا اصلا تا به حال  ورزش نکرده اند .

تاثیر ورزش بر زندگی انسان

نقش ورزش در ایجاد موفقیت های اجتماعی

درست است که میگوییم بیشتر تاثیر ورزش بر جسم است ولی با این حال طی تحقیقاتی که دانشمندان کرده اند فهمیده اند که انسان ها وقتی ورزش میکنند سعی میکنند که به یک سری از فشار ها غلبه کنند و سعی کنند از موانعی عبور کنند که این کار ها باعث ایجاد یک سری  حس خوب در افراد است . و این در زندگی اجتماعی آن ها نیز تاثیر داشته است برای مثال فرد ورزشکاری که سعی کرده است تا با رفتار های صحیح ، مشکلات به وجود آمده در اجتماع را برطرف کند .

تاثیر ورزش بر روی زندگی انسان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *