نحوه استفاده از تردمیل

نحوه استفاده از تردمیل

دویدن روی تردمیل یک شکل عالی از ورزش هوازی است و می تواند به شما در سوزاندن کالری و بهبود سلامتی کمک زیادی کند.از دیگر ورزش هوازی میتوان به دوچرخه سواری اشاره نمود.البته این ورزش را میتوانید روی دوچرخه ثابت اصفهان هم انجام دهید.

قبل از استفاده از تردمیل یا هر وسیله ورزشی دیگر ، شما باید با نحوه استفاده صحیح از آن آشنا شوید که در این مقاله میخواهیم در این امر شما را یاری دهیم.لطفا تا پایان همراه ما باشید.

قبل از دویدن روی تردمیل ، مفاصل و ماهیچه های خود را گرم کنید،چراکه مفاصل و ماهیچه های شما وقتی حدود ۵ دقیقه گرم می شوند بهتر عمل می کنند.

بعد از ۵ دقیقه گرم کردن ، سرعت خود را کمی افزایش دهید.هرگز سرعت تردمیل را فراتر از توانایی خود قرار ندهید.برای تنظیم فواصل برنامه ریزی شده در رایانه دستگاه با یک مربی در سالن بدنسازی صحبت کنید و یا از مطالب ذکر شده در دفترچه راهنما تردمیل استفاده کنید.

زمان دویدن روی تردمیل ، از گرفتن دستگیره ها خودداری کنید.نگه داشتن دست روی دستگیره ها مقداری از وزن بدن شما را از عضلات پاهای شما خارج می کند. اینکار شدت کمتری به شما میدهد و کالری کمتری می سوزانید. گرفتن دستگیره ها در حین دویدن یا در حالت چرخش ، می تواند خطر سقوط شما را بیشتر کند.

انجام تمرین های خلاقانه با تردمیل

انجام تمرین های خلاقانه با تردمیل

دستان خود را بالای سرتان بگیرید و راه بروید.بالا بردن بازوها در بالای سر در حین پیاده روی ، باعث بهبود تمرین شما میشود  و باعث میشود کالری بیشتری بسوزانید.با اینکار ضربان قلب شما افزایش میابد و هم چنین با این عمل قسمت فوقانی بدنتان تقویت میشود.شما میتوانید حتی در حین پیاده روی ،بازوهای خود را بالا و پایین ببرید.

بعد از شروع پیاده روی ، روی تردمیل اصفهان ، میتوانید تمرینات پیاده روی جانبی را انجام دهید.برای این منظور خود را بصورت جانبی در کمربند قرار دهید و تمرینات پیاده روی را در یک جانب انجام دهید و بعد از آن با یک چرخش ، تغییر وضعیت دهید و از جانب دیگر تمرینات خود را تکرار کنید.در هر طرف زمان مساوی را طی کنید و روی عضلات خود بطور مساوی کار کنید.

پیاده روی به عقب یکی دیگر از تمرینات است که شما میتوانید آن را روی تردمیل انجام دهید.برای این منظور پیاده روی را به طور عادی روی تردمیل شروع کنید و اطمینان حاصل کنید که سرعت کمتر از ۲.۵ مایل (۴.۰ کیلومتر) در ساعت است.بعد از آن به پهلو و بعد از آن به عقب بچرخید و تمرینات پیاده روی را انجام دهید.

پیاده روی روی تردمیل

شما برای انجام تمرینات تردمیل میتوانید در کلاسهای تردمیل ثبت نام کنید و یا یک فیلم تمرین تردمیل تهیه کنید.برای ثبت نام در کلاسهای تردمیل، ابتدا بررسی کنید که آیا کلاسهای تردمیل در ورزشگاه محلی شما وجود دارد یا خیر.اگر از تمرینات اجتماعی لذت می برید ، کلاس ها می توانند به شما کمک زیادی کنند.اما اگر در خانه خود تردمیل دارید ، از فیلم های تمرین تردمیل استفاده کنید.در این فیلم ها ، روش های چالش برانگیز و غیر منتظره ای برای استفاده از مجموعه تردمیل با سرعت و نظم طراحی شده توسط یک متخصص بدنسازی ارائه میشود.

نکاتی در مورد استفاده از تردمیل

نکاتی در مورد استفاده از تردمیل

  •  قبل از شروع هرگونه تمرین ورزشی ( تردمیل ، دوچرخه سواری ، فوتبال و …) با پزشک خود مشورت کنید.قبل از انجام هر روال هوازی ، در مورد سلامت قلب خود با پزشک صحبت کنید.از پزشک خود در مورد هر محدودیتی که باید در تمرینات ورزشی خود قرار دهید ، سوال کنید.
  • قبل از شروع کار با تردمیل با صفحه نمایش ، کنترل پنل و ویژگی های ایمنی تردمیل آشنا شوید و برای اینکار میتوانید  از مربی در سالن ورزشی خود راهنمایی بگیرید ، یا اگر در حال خرید تردمیل برای خانه خود هستید ، با فروشنده یا سایر متخصصان موجود در فروشگاه مشورت کنید.
  • از گیره ایمنی استفاده کنید. گیره ایمنی تردمیل به لباس شما می چسبد و در صورت دور ماندن از صفحه کنترل به طور خودکار دستگاه را متوقف می کند.این وسیله ، بهترین و توصیه شده ترین روش برای جلوگیری از آسیب جدی هنگام استفاده از تردمیل است.
  • شانه ها را عقب ، سر خود را به سمت بالا نگه دارید و به پاهای خود نگاه نکنید. همیشه هنگام راه رفتن یا دویدن بر روی تردمیل از فرم مناسب استفاده کنید.بدن شما باید صاف و قائم باشد ، شانه های شما عقب نگه داشته شده باشد.شکم شما باید محکم باشد و نگاه شما به جلو باشد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *