فواید ورزش برای سالمندان

تاثیر ورزش بر سلامت سالمندان

همه ما می دانیم که ورزش برای ما مفید است ، اما برخی فکر می کنند ، وقتی انسان پیرتر می شود ، باید فعالیت کمتری داشته باشد و این یک تصور کاملا اشتباه است.ورزش منظم برای سالمندان فواید زیادی به همراه دارد.در جواب کسانی که از ما می پرسند ، آیا ورزش برای سلامتی سالمندان مفید است یا خیر ، باید بگوییم که ورزش برای افراد در هر سنی مفید است و می تواند علائم بسیاری از بیماری های مزمن را کاهش دهد.در ادامه با سیمای ورزش همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که ما تمایل به کاهش سرعت و کم تحرکی را با افزایش سن داریم.این ممکن است به دلیل مشکلات سلامتی ، مشکلات وزن یا درد ، یا نگرانی در مورد زمین خوردن باشد.یا شاید شما فکر می کنید که ورزش برای شما مناسب نیست.اما هرچه پیرتر می شوید ، یک سبک زندگی فعال برای سلامتی شما بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند.

اهمیت ورزش برای سالمندان

فواید سلامتی جسمی

ورزش به شما در حفظ یا کاهش وزن کمک می کند.از آنجا که متابولیسم به طور طبیعی با افزایش سن کند می شود ، حفظ وزن سالم یک چالش است.ورزش به افزایش متابولیسم و ​​ایجاد توده عضلانی کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید.

ورزش تأثیر بیماری های مزمن را کاهش می دهد.افرادی که ورزش می کنند ، عملکرد سیستم ایمنی و گوارشی ، فشار خون و تراکم استخوان بهتر و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر ، دیابت ، چاقی ، بیماری قلبی ، پوکی استخوان و برخی سرطان ها را کاهش می دهند.افراد مسن که فعال هستند ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را به همان اندازه افراد جوان فعال کاهش می دهند.

اگر فعالیت نداشته باشید ، ممکن است همه کارهایی که همیشه از انجام آنها لذت می بردید و آنها را امری طبیعی می دانستید ، کمی سخت تر شوند.

ممکن است در جستجوی لذت های ساده مانند بازی با نوه ها ، قدم زدن در مغازه ها ، فعالیت های تفریحی و ملاقات با دوستان خود تلاش کنید.بیشتر افراد با افزایش سن می خواهند با جامعه ، دوستان و همسایگان خود ، در ارتباط باشند و فعال بودن این امکان را به سالمندان می دهد که آنها این کارها را ادامه می دهند.

تاثیر ورزش بر سلامت سالمندان

فعالیت بدنی چیست؟
فعالیت بدنی هر چیزی است که بدن شما را به حرکت درآورد.این شامل مواردی چون پیاده روی ، باغبانی ، ورزش های تفریحی ، استفاده از دوچرخه ثابت اصفهان و غیره است.کاری که انجام می دهید به شرایط خود شما بستگی دارد ، اما به عنوان یک اصل راهنما ، انجام فعالیت هایی که از آنها لذت می برید ، ایده خوبی است.

هنگامی که افراد مسن به دلیل شرایط سلامتی نمی توانند میزان توصیه شده فعالیت بدنی را انجام دهند ، باید به همان اندازه که توانایی ها و شرایطشان اجازه می دهد ، از نظر جسمی فعال باشند.

افرادی که دارای شرایط خاص سلامتی هستند ، مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت ، ممکن است نیاز به اقدامات احتیاطی اضافی داشته باشند و قبل از تلاش برای دستیابی به میزان توصیه شده فعالیت بدنی برای بزرگسالان ، به دنبال توصیه های پزشکی باشند.

کاهش خطر ابتلا به زوال عقل

بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده در مجله بیماری آلزایمر ، کم تحرکی در سال های بعد می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.این مطالعه که بیش از ۱۶۰۰ فرد مسن بالای ۵ سال را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که کسانی که ورزش نمی کنند ، بیشتر از کسانی که ورزش می کنند ، دچار زوال عقل می شوند.

این تنها برخی از فواید ورزش برای سالمندان است.از اینکه این مطلب را تا پایان مطالعه کردید ، از شما صمیمانه سپاسگزاریم.برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات این سایت را مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *