آشنایی با قوانین ایرهاکی

برنده شدن در بازی ایرهاکی با دانستن ۴ قانون ساده!

برنده شدن در بازی ایرهاکی با دانستن ۴ قانون ساده!

آیا تا به حال مسابقات ورزشی را از نزدیک و یا از طریق تلوزیون تماشا کرده اید؟ فکر میکنم جواب شما به چنین سوال ساده ای به طور قطع مثبت است، حتما میدانید که قوانین، بخش جدای ناپذیر دنیای بازی و سرگرمی می باشند و وجود آنها به جذاب و مهیج تر شدن بازی کمک میکند و باعث می شود که بازی هیجان و کشش خود را از دست ندهد و علاوه بر آن دانستن این قوانین باعث می شود که شما یک بازی سالم و منصفانه را تجربه کنید. اگر شما نیز از از آن دسته از افرادی هستید که از بازی ایرهاکی لذت می برید، خواندن این مقاله به شما برای آشنایی با قوانین ایرهاکی توصیه می شود.  شرکت سیمای ورزش، نمایندگی لطیفی دراصفهان به بررسی دقیق وکاربردی در رابطه با قوانین ایرهاکی می پردازد که با خواندن آن، شما در انتهای مقاله دید باز تری نسبت به این بازی جذاب و مهیج پیدا خواهید کرد.

نکاتی که پیش از شروع بازی باید بدانید

همانطور که میدانید ایرهاکی بازی پر هیجانی است و مانند وقتی که شما با ترامپولین اصفهان جهش و جنبش دارید،سطح آدرنالین شمارا افزایش می‌دهد .خوب است بدانید برای تجربه کردن یک بازی باکیفیت و جذاب، قدم اول تهیه تجهیزات مناسب آن است. یکی از مواردی که دربازی ایرهاکی باید به آن توجه داشته باشید، تهیه میز ایرهاکی متناسب با سبک و سیاق خودتان است که می‌تواند تفاوت چشمگیری در سطح بازی شما ایجاد کند. ایرهاکی نیز مانند پینگ پنگ نیازمند میز باکیفیت است؛خوشبختانه ما در سیمای ورزش انواع میز های ایرهاکی و میزپینگ پنگ اصفهان را با کیفیت بالا و مستحکم برای شما عزیزان فراهم کرده ایم که شما میتوانید هر کدام از آنهارا به دلخواه خود تهیه کنید.علاوه برآن شما میتوانید انواع بازی ها و سرگرمی های دیگر مانند:فوتبال دستی اصفهان و لوازم بدنسازی اصفهان را تهیه کنید.

اشنایی با قوانین ایرهاکی

قانون شروع بازی ایرهاکی

شروع بازی ایرهاکی در بازی های دوستانه و یا حرفه ای با قرعه کشی و پرتاب سکه انجام میشود. که شیر یا خط آمدن آن تعیین کننده این است که طرفین در کدام سمت میز بایستند، البته در بازی هایی که به صورت حرفه ای انجام می شود وظیفه پرتاب سکه به عهده داور مسابقات می باشد.

قوانین پایه که دانستن آن برای بازیکنان ضروری است

این بازی توسط دو یا چهار بازیکن انجام می‌شود .

هرکدام از بازیکنان می بایست تنها با یک پتک بازی کنند.

بازیکنان برای ضربه زدن به توپ نباید از قسمت کف پتک یا راکت استفاده کنند در واقع میتوانند از تمام قسمت های راکت استفاده کنن به جز کف آن.

بازیکنان تنها در صورتی می‌توانند به توپ ضربه بزنند که در ناحیه خودشان قرار داشته باشد البته اگر توپ در وسط یا مرکز میز قرار داشته باشد بلا مانع است.

قرارگیری بازیکنان در هنگام بازی نباید به نحوی باشد باعث تکان خوردن میز شود و این کار باعث خطا می‌شود.

چنانچه بازیکنی مانع حرکت توپ به وسیله راکت یا پتک خود شود خطا کرده است.

در هر بازی بازیکنان تنها اجازه استفاده از یک توپ را دارند.

دست بازیکنان اجازه ندارد از نیمه میز به آن ور حرکت کند.

چنانچه وسیله ای به غیر از پتک به توپ برخورد کند مانند دست و یا اشیای دیگر خطا محسوب میشود و بازیکن خاطی مالکیت توپ را از دست میدهد.

بازیکنان برای ضربه زدن به توپ تنها هفت ثانیه مجاز هستند و چنانچه تایم خود را از دست بدهند ، اخطار می گیرند .

زمان شروع مجدد یک بازی ده ثانیه می باشد و بازیکنی که توپ را در اختیار دارد میتواند به اندازه ده ثانیه از داور استراحت بگیرد.

بازیکنی پیروز میدان است که بتواند بیشترین امتیاز را کسب کند، هرکدام از این امتیاز ها با ورود کامل توپ به دروازه حریف انجام میشود و بازیکنی که شکست خورده شروع مجدد بازی را بر عهده دارد.

حرفه ای ها، این قوانین خوراک شماست !

پیش از این با قوانین کلی این بازی آشنا شدیم، اما نکته ای که وجود دارد اهمیت این قوانین دربازی های حرفه ای و جدی تر است؛ برای مثال قوانین و نحوه برنامه ریزی باشگاه برای مبتدی ها و کسانیکه در استفاده ازوسایل ورزشی به طور حرفه ای در لول بالاتری قرار دارند، متفاوت است و از برنامه ریزی جداگانه ای برخوردار میباشد. در ادامه به بررسی نمونه هایی از این قوانین می پردازیم.

در بازی های حرفه ای نور باید کنترل شود تا در بازی تداخلی ایجاد نشود.

میتوانید هر رنگی برای پتک در نظر بگیرید، اما رنگ آن نباید همرنگ سطح زمین بازی باشد.

برخی قوانین ایرهاکی به صورت توافقی میتوانند تغییر کنند که ازجمله آنها میتوان به استفاده از سپرهایی عمود بر سطح بازی اشاره کنیم.

آشنایی با قوانین ایرهاکی

قوانینی که درباره کسب امتیاز باید بدانید

اگر توپی با برخورد دست بازیکن گل شود، درصورتی که بدون برخورد دست نیز همان نتیجه را داشت، همچنان گل محسوب میشود.

چنانچه قبل از ورود توپ به دروازه شما، مرتکب خطایی شوید، بازیکن حریف بدون نیاز به شروع مجدد، یک امتیاز دریافت خواهد کرد.

چنانچه یکی از طرفین مرتکب گل بخودی شود، امتیاز برای طرف مقابل لحاظ میشود.

تنها در صورتی  میتوانید با دست و بدن خود از دروازه محافظت کنید که بعد از ضربه زدن  به توپ، پتک از دست شما رها شود و سپس بدون اینکه رقیب توپ را منحرف کند، توپ مجدد به پتک رها شده برخورد کند و وارد دروازه شود.

زمان، عامل تعیین کننده دربازی ایرهاکی

زمان استراحت بازیکنان در بازی ایرهاکی این گونه است که بازیکنان می‌توانند تا سقف دو دقیقه در هر بازی و پانزده دقیقه بین ست ها استراحت کنند.

اگر بازیکنی تقاضای استراحت مجدد داشته باشد به اخطار داور منجر می‌گردد.

هر بازیکنی می بایست تا ۱۵دقیقه بعد از اعلام مسابقه، حضور خود را به داور گزارش دهد در غیر این صورت به ازای هر یک دقیقه تاخیر یک امتیاز منفی به او تعلق می گیرد.

چنانچه بازیکن ازشروع مسابقه باخبر باشد، در این صورت تنها  بعد از پنج  دقیقه  تاخیر بعد از اعلام مسابقه کسر امتیاز شروع خواهد شد.

جمع بندی

بازی ایرهاکی از آن دسته از بازی های جذاب و پرهیجانی است که هم کودکان و هم بزرگسالان را سرگرم می‌کند. یکی از موارد ضرروی  و مهم، دانستن قوانین مربوط به آن است که جذابیت بازی را دوچندان میکند و خطا های احتمالی را کاهش میدهد. بدیهی است که دانستن قوانین ایرهاکی نه تنها باعث جذابیت و هیجان بیشتر بازی میشود بلکه جو بازی را حرفه ای تر میکند.علاوه بر آن تهیه میز ایرهاکی باکیفیت تاثیر شگرفی در سطح بازی شما می گذارد که شما می توانید آن را از طریق شرکت سیمای ورزش تهیه کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *